söndag, januari 10, 2010

Slut på det roliga

U2 på TV:n och ångest i själen. Tur att det inte är Kent, rödvin och svarta stearinljus i alla fall. Ångesten är väl dessutom lite överdriven. Men visst känns det konstigt att ställa klockan igen. Imorgon är det dags att börja jobba, efter en ledighet som känns som evighetslång. Bra träning inför stundande arbetslöshet. Dagens fundering är om jag på riktigt börjar bli klok med åren. Jag vet inte riktigt om jag vill tro på det själv ens. Men det verkar inte bättre. På sistone har jag börjat använda både halsduk och morgonrock. Inte samtidigt dock. Det hade ju sett lite märkligt ut. Hur som helst är det tydliga tecken på klokhet i min värld. Nästa steg är förmodligen långkalsonger. Eller ICA-kort. Nu är det dags att göra ett seriöst försök att sova. Återstår att se hur klok jag har blivit på den punkten. Men innan jag drar täcket över huvudet - det är lite festligt att min blogg är första sökresultat om man googlar "segt".

1 kommentar:

  1. Men halsduk å morgonrock är inte fy skam. Tänk på barna som inte kläder har! :)

    SvaraRadera